– Heldags-workshop

Sammen med dine forskerkolleger bliver du trænet i at præsentere din forskning forståeligt, fængende og dækkende for medierne og deres brugere. Workshoppen er bygget op om video-interviewøvelser via Teams, hvor du bliver interviewet med afsæt i din egen forskning, så læringen er umiddelbart anvendelig i din egen virkelighed efter workshoppen.  Vi optager interviewøvelserne, så du ser digselv på skærmen efter hvert interview - det gør den efterfølgende feedback ekstra udbytterig for dig.

 

Læringen på workshoppen kan du naturligvis både bruge i forhold til TV-interviews og interviews via Zoom og Teams, som medierne bruger i hastigt stigende grad. Men den er også direkte anvendelig i forhold til alle andre medietyper. 

Interviewøvelserne via Teams bliver kombineret med teoretiske oplæg om, hvordan medierne fungerer, og hvordan du håndterer henvendelser fra medierne som ekspert og forsker. 

Du får redskaber til at præsentere din forskning både vedkommende, relevant og præcist, og du får viden om spillereglerne samt dine muligheder og rettigheder i samspillet med medierne.

Du får dagen igennem masser af feedback, og du skal være indstillet på selv at bidrage med feedback til dine kolleger – det er der masser af læring og afklaring i.

Forud for workshoppen:
Forud for workshoppen beder vi dig skrive maksimalt én A4-side om essensen af to af dine forskningsresultater eller forskningsemner, som du er specielt optaget af. Dine forskningsresultater og/eller –emner er afsættet for de forskellige interview-øvelser med dig. Det betyder, at interview-øvelserne er skræddersyet til din individuelle virkelighed.

Kurset henvender sig til forskere på alle niveauer inden for sundhedsområdet tilknyttet Region Midtjylland og Aarhus Universitet, Health, der ønsker at formidle deres forskning, uanset om man er ph.d.-studerende eller professor.

Kurset afholdes af Morten Brøcker og Kim Fogh

Kim Fogh, indehaver af Leadership Lighthouse (www.leadershiplighthouse.dk) har en baggrund som reporter, studievært og ikke mindst chef i medieverdenen (TV 2 og DR) og arbejdede efterfølgende med lederskab og kommunikation i Vestas. De seneste fem år har Kim Fogh - efter en Master i læreprocesser - været indehaver af Leadership Lighthouse, der tilbyder udvikling af ledere - med fokus på deres kommunikationsevner. Herunder medietræning.


Morten Brøcker,
indehaver af Brøcker Kommunikation (www.broecker-kommunikation.dk), var frem til 2013 souschef og redaktionschef på TV 2 Østjylland - og var i den egenskab ansvarlig for interviewtræning af talrige studieværter, reportere og redaktører. Siden 2013 indehaver af Brøcker Kommunikation, der tilbyder strategisk PR, kommunikation og medietræning til politikere, forskere og ledere.
Underviser kan træffes på morten.broecker@gmail.com

Tid, sted og tilmelding

Kurset afholdes virtuelt 17. november 2021 9.00-16.30

Tilmelding via Plan2Learn